Jak zhubnout břicho

Jak zhubnout břicho

Pokud se zajímáte o to, jak zhubnout břicho, pak určitě víte, že jde o absolutně nejhorší část jakékoliv redukce váhy. Zvláště oblast žaludku si svou nabytou tukovou vrstvu drží velmi ráda a velmi dlouho. V tomto může pomoci dobře zvolená strava, ale i porce vhodného a především efektivního cvičení.


Zbavit se tukových záhybů v této oblasti proto rozhodně není snadné a vyžaduje to z vaší strany spoustu práce ve formě cvičení, ale také sestavení správného menu. Ale máme dobrou zprávu – dieta pro ploché břicho nemusí být nijak náročná.

Jak zhubnout břicho rychle

Pokud chcete mít opravdu pěkné břicho, kterým se můžeme pochlubit během prázdninových dovolených, musíte vsadit na to správné cvičení. I bez něj sice budou díky dobře zvolenému jídelníčku centimetry ubývat – pevný a dokonale plochý tvar však nečekejte.

Nejlepší možností je samozřejmě trénink s osobním trenérem, kterému důvěřujete. Existuje však také několik jednoduchých cvičení, které snadno zvládnete sami doma a o krůček se tak přiblížíte svému snu. Rychlé hubnutí břicha se bez nich zkrátka neobejde.

Náš tip:
Než se rozhodnete zapracovat na změně své váhy a najít všechny dostupné návody na to jak zhubnout břicho, ujistěte se, že to doopravdy potřebujete. Kalkulačka BMI vám v tom pomůže – seženete ji volně ke stažení nebo i on-line na internetu.

Jak zhubnout břicho

Jak zhubnout břicho za 14 dní? Neptejte se a pusťte se do toho!

Není bez zajímavosti, že lidé, kteří se potýkají s abdominální obezitou nebo nadváhou v této části těla, mají obvykle mnohem slabší břišní svaly než zbytek populace. Břicho pak působí povisle, i když na něm ve skutečnosti příliš mnoho tuku není.

Chcete-li začít posilovat a urychlovat spalování tuků pohybem, stojí za to začít s delšími procházkami. Naordinujte si maximálně intenzivní pochody (v tempu, co snesete) min. 3-4x týdně po dobu cca 30-60 minut. Pamatujte si, že teprve po 20 minutách začíná naše tělo spalovat tolik nenáviděný tuk – do té doby funguje jen na energii, získávanou z cukrů ve stravě. A to ne nutně průmyslově zpracovaných, svalům bohatě postačí i ty, obsažené v ovoci a zelenině.

Proto dbejte na to, aby váš trénink trval nejméně 40 minut a dalších 20 minut věnujte pomalé relaxaci svalů. To mimochodem pomůže jejich rychlejší regeneraci a lepšímu nárůstu svalové hmoty. A čím více svalů máte, tím více energie z tuků budete pro jejich vyživení potřebovat. To je ve všech postupech a návodech na téma jak zhubnout břicho opravdu velmi důležitá informace.

Vhodná jsou také aerobní cvičení, která zrychlují dech a zefektivňují práci srdce. Mezi ty sebelepší patří rozhodně:

  • cyklistika
  • běh
  • chůze
  • tanec
  • aqua aerobic
  • plavání.
Nejlepších výsledků dosáhnete, pokud spojíte aerobní cvičení se silovým tréninkem. A nezapomínejte při tom, že hubnutí by sice mělo být spojeno s pravidelnou fyzickou aktivitou, ovšem určitě nemusí jít o po všech stránkách vyčerpávající výcvik.

A jak je to tedy s tím hubnutím za 14 dní? Bohužel jde spíš o takovou marketingovou zkratku. Všeobecně platí, že našemu tělu i mysli trvá nejméně tři týdny, než si zvykne na nové vzorce chování a začne se jim přizpůsobovat.

Během prvních dvou týdnů v úsilí jak zhubnout břicho tak možná ztratíte pár deka, z větší části však půjde o zadržovanou vodu. Tuku zde bude jen velmi málo. Ale to vůbec nevadí, naopak – dlouhodobé pomalé hubnutí je lepší, než rychlý úbytek na váze, při němž se také zvyšuje riziko obávaného jo-jo efektu, tedy opětovného nabírání hmotnosti, jež často onu původní, kterou jsme dietami a cvičením tak pracně shazovali, o několik kilogramů předčí.

Jak zhubnout břicho za 3 dny

Pro opravdu rychlé hubnutí mohou pomoci i tzv. ketodiety. Principem ketogenní stravy je omezení množství sacharidů a zvýšení příjmu tuků. Základním faktorem účinnosti je stav zvaný ketóza, která způsobuje, že zásoby tuků v těle účinně shoří. A to doslova – tělo totiž svůj vlastní tuk zpracovává a využívá k běžné činnosti a to vždy, když nemá přístup k jednoduchým sacharidům ve stravě.

Měli byste vědět: Ketodieta v kostce
Základním principem tohoto typu je zvýšení příjmu tuku, který by měl představovat zhruba 75-90% dodané energie (musí jít samozřejmě o tzv. zdravé tuky). Zbývajících 25-10% energie by mělo pocházet ze 7% proteinů a 3% sacharidů. Omezování sacharidů a zvyšování příjmu tuku je třeba provádět postupně, s pečlivým pozorováním reakcí vašeho těla.

Jednoduché cviky na hubnutí aneb jak zhubnout břicho doma

A ještě než se od problematiky cvičení přesuneme k doporučenému jídelníčku, představíme si nejoblíbenější cviky na hubnutí, které se mohou pochlubit i vysokou účinností. Samy o sobě ovšem nefungují, působí spíše jako perfektní doplněk vaší snahy. Jde hlavně o sklapovačky, plank a cvičení s činkami, zaměřené na střed těla. Funguje i zvedání pánve a to s zvednutými nohama i bez nich. Zkracovačky a nůžky také nejsou od věci a pokud do svého pravidelného pohybu zařadíte i ve škole tolik oblíbené „kolo“, budete mít seznam zaručeně kompletní.

Jídelníček pro štíhlé břicho

Cvičení samozřejmě není vše, zvláště pokud nám jde o čas. Správná strava je v návodu jak zhubnout břicho téměř stejně důležitá, mnohdy dokonce důležitější, než jen samotné cvičení. Takže pokud se zajímáte o to, jak zhubnout břicho rychle, dejte pod drobnohled to, co každý den pravidelně jíte.

Jak zhubnout břicho – co nejíst?

První základní věc v každé dietě je uvědomit si, co nejíst. A to bez ohledu na to, že zpravidla jde o nejoblíbenější nebo nejběžnější součásti vašeho jídelníčku. Ale bohužel, právě tyhle se do tuků ukládají nejvíce. Slyšeli jste někdy pojem „moučné břicho“? Ano, týká se konzumace bílého pečiva. A rozhodně nejde jen o něj.

A co tedy nejíst pokud možno vůbec nebo opravdu (ale opravdu) jen občas?

  • bílý chléb
  • nasycené tuky: máslo, sýr, tučné mléko a maso, sádlo, smažené lupínky, palmový olej
  • sycené a slazené nápoje
  • ovocné šťávy
  • alkohol
  • těstoviny a rýže z bílé mouky
  • cukr a sladkosti
Nelze však vynechat ze svého jídelníčku jakoukoliv potravinu a přitom ji ničím nenahradit. To je cesta do pekel a k jo-jo efektu a rozhodně ne k trvale krásnému a plochému břichu. A čím tedy výše zmíněné potraviny v jídelníčku zastoupit? Čerpejte z těchto dobrých tipů:
    • celozrnný chléb
    • nenasycené tuky: ořechy, olivový olej
    • libové maso, vejce, nízkotučné mléčné výrobky, ryby (nejlépe ty s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin), výrobky ze sóji a luštěnin
      brambory
    • zelenina
    • černá káva, bez cukru
TIP navíc:
Nedokážete svému tělu dodat dostatek proteinů ze stravy? Pak můžete vsadit i na profesionální proteinové doplňky. Pro začátek je ideální syrovátkový protein. V otázkách jak zhubnout břicho se může stát opravdu neocenitelným pomocníkem.

Jak zhubnout břicho

Jak zhubnout přes břicho po padesátce

Při hubnutí je dobré myslet na to, že čím mladší organismus je, tím lépe se přizpůsobuje nastaveným změnám. Snadněji se tedy hubne „za mlada“ než ve stáří. To ovšem rozhodně neznamená, že to nejde!

Pokud vás zajímá, jak zhubnout břicho ve vyšším věku, nevystačíte si už se základními poučkami. Budete se muset do přestavování svého jídelníčku vrhnout skutečně po hlavě a stejně tak i do vytváření dalších prospěšných životních návyků. A od čeho začít? Máme pro vás několik důležitých bodů, které se rozhodně nevyplácí podceňovat.

Správné množství sacharidů v jídelníčku každý den

Jak zhubnout břicho ve vyšším věku? Celozrnný chléb je základ, ovšem jak už jsme výše zmiňovali, 1-2 plátky denně jsou maximum, které si můžeme dopřát, abychom se nemuseli bát příliš objemného pasu. Hodí se vědět, že celozrnné pečivo je takové, které obsahuje alespoň 80% celozrnné mouky (počítáno z celkového objemu použité mouky, nikoli z celkového objemu pečiva). Naopak se nenechte nachytat na název cereální. To neznamená nic jiného než obilné. A z čeho jiného by mělo být pečivo vyrobeno?

Velké množství proteinů jako druhý pevný bod

Pro rychlé hubnutí břicha stojí za to vsadit na dietu s vysokým obsahem bílkovin. Můžeme si je zajistit konzumací vysoce proteinových produktů – zpravidla masa, mléčných výrobků a hodnotných rostlinných bílkovin (zejména luštěnin). A hledáte-li doplněk stravy, stojí za to sáhnout po jakémkoliv, který podpoří vývoj a zdraví svalů.

Jak zhubnout břicho po porodu

Při hubnutí po porodu se můžete držet stejných zásad . Ovšem vyplatí se uvědomit si ještě jednu informaci navíc. Sacharidy v sobě také zahrnují cukry – ty jednoduché je dobré z jídelníčku vyřadit úplně, případně je alespoň nahradit přírodními sladidly (například med nebo stevia).

Doporučení na závěr

A co si tedy z našeho článku na téma jak zhubnout břicho vzít především? Zázračné návody neexistují, důležitá je ta správná kombinace vyváženého jídelníčku a přiměřeného pohybu. Pomalé hubnutí je lepší než velmi rychlá ztráta hmotnosti a nejrůznější dietní programy, slibující vytvarování postavy za několik málo dní, jsou jen efektivní zkratkou k jo-jo efektu. Svůj podíl při hubnutí mají také proteinové doplňky stravy. Zapomněli jsme na něco? Osvědčilo se vám na hubnutí břicha něco jiného? Dejte nám vědět do komentářů pod článkem. Budeme se těšit.