Pět tibeťanů
Pohyb

Pět tibeťanů cvičební sestava

Pět tibeťanů je cvičební sestava  původem z dálného Tibetu, které mají za úkol zvýšit energii v organismu a harmonizovat její průtok tělem. Je nenáročné na čas i prostor a zvládnou ho i úplní začátečníci.

Cviky známé jako pět tibeťanů  do Evropy poprvé přivezl britský plukovník Bradford, který prý do Tibetu odjel jako nemocný 65letý  stařík a po dvaceti letech se vrátil kypící zdravím s vizáží pětačtyřicátníka. Zanechal popis 5 jednoduchých cviků, která mají harmonizovat tělo. Lékaři je zase velmi oceňují jako prostředek pro zvýšení pohyblivosti páteře. Cvičební sestava pět tibeťanů  zahrnuje pět cviků. Měla by se cvičit každý den a jednotlivé cviky by měly být opakovaný 3-21 x, podle aktuální kondice.

Pět tibeťanů cvičební sestava

Pět tibeťanů cvičební sestava – 1. tibeťan

  1. tibeťan alias Káča má za úkol zlepšit celkovou energii organismu. Stačí se postavit s rozpaženýma rukama a dlaněmi směřujícími k zemi. Následuje pomalé otáčení ve směru hodinových ručiček podpořené hlubokým dýcháním tzv. z břicha.

Pět tibeťanů cvičební sestava - 1. tibeťan
1. tibeťan

Pět tibeťanů cvičební sestava – 2. tibeťan

  1. tibeťan alias Svíčka napodobuje cvik známý už ze základní školy. Lehněte si na záda s rukama podél těla. S pomalým nádechem zvedněte nohy co nejvýše (nejlépe do pravého úhlu), skloňte hlavu a bradu přitlačte k hrudníku. S výdechem nohy položte na zem.

Pět tibeťanů cvičební sestava - 2. tibeťan
2. tibeťan

Pět tibeťanů cvičební sestava – 3. tibeťan

  1. tibeťan alias Půlměsíc se provádí v kleku na zemi. Klečíme rovně s nohama u sebe. S nádechem zvedneme hlavu a co nejvíce se zakloníme v pase – ruce přitom opíráme o stehna. S výdechem se vrátíme do původní polohy a hlavu skloníme k hrudníku.

Pět tibeťanů cvičební sestava - 3. tibeťan
3. tibeťan

Pět tibeťanů cvičební sestava - 3. tibeťan
3. tibeťan

Pět tibeťanů cvičební sestava – 4. tibeťan

  1. tibeťan alias Most tvoří klasický cvik, kdy se rukama a nohama opíráte o zem, zatímco trup se zvedá do výše. Hlava hledí vzhůru, kolena jsou ohnutá a ruce zůstávají na podložce. Dýchá se pomalu a průběžně během celého cviku.

Pět tibeťanů cvičební sestava - 4. tibeťan
4. tibeťan

Pět tibeťanů cvičební sestava – 5. tibeťan

  1. tibeťan alias Hora udělá z našeho těla vlastně písmeno V. Začíná se v leže s obličejem směřujícím k zemi. Pak se zapřete o prsty na nohou a rukou a prověste se tak, aby se vaše břicho nedotýkalo země. S výdechem zvedněte pánev, brada směřuje k hrudi. Pokud to jde, položte chodidla na podložku a pak se vraťte do výchozí pozice .
    Pět tibeťanů cvičební sestava - 5. tibeťan
    5. tibeťan
    5
    5. tibeťan

Znáte šestého tibeťana?

Příliš se o něm nemluví, protože mnohem více než s naší fyzickou stránkou má společného s naší sexualitou. Doporučuje se všem, kteří pociťují v této oblasti nějaké obtíže nebo by jednoduše chtěli proniknout do tajemství své sexuální energie trochu hlouběji.

Pět tibeťanů cvičební sestava

Jeho provedení není těžké. Stačí se ze stoje spatného hluboce předklonit a zároveň přitom vydechovat. Špičky prstů na rukou se dotýkají prstů u nohou. Ke zdvižení dochází při zadrženém dechu a teprve zde dojde k velmi pomalému nádechu nosem.

 

 

Similar Posts