Detoxikace organismu

Přemýšlíte o tom, jak posílit svou imunitu, aby lépe odolávala možným zdravotním rizikům? Jednou ze skvělých možností je i detoxikace organismu. Je pravdou, že částečně probíhá přirozeně každý den – starají se o ni naše játra a ledviny. Dostávají však při tom pořádně zabrat. A čas od času mají tedy i ony nárok na pořádnou očistu

Existuje mnoho způsobů, jak náš organismus zbavit škodlivých vlivů, jakými je kouření, stres, konzumace nezdravého jídla, užívání léků, působení kosmetiky nebo třeba kofeinu z čaje. Detoxikace může trvat jen pár dní, ale třeba i celý měsíc. A to v závislosti na tom, jak zanesené vaše tělo je, či zda trpíte nějakými zdravotními obtížemi.

Jak se projevuje, když naše tělo potřebuje detoxikaci

Na první potíže nás zcela jistě upozorní problémy s trávením.

Začíná se ozývat celá řada potíží, které bychom si zanesením organismu ani náhodou nespojili. Mezi ty nejčastější patří:

  • pálení žáhy,
  • nepříjemná plynatost,
  • zácpa (ale i průjem),
  • ovšem mnohdy i nepříjemné kožní vyrážky,
  • únava,
  • nedostatek energie,
  • bolesti hlavy,
  • špatný spánek
  • dna,
  • bolesti kloubů a svalů apod.
Detoxikace organismu

Proč detoxikovat

O očistu těla se starají zejména játra.

Játra mají v našem těle celou řadu funkcí. Pozitivně ovlivňují například metabolismus cukrů a tuků, stejně jako to správné působení proteinů a aminokyselin. Bez nich by to zkrátka nešlo. Při některých procesech dochází uvnitř jater rovněž k produkci obávaného cholesterolu a samozřejmě i k výrobě žlučové kyseliny (vylučované posléze ve žlučníku).

Játra nám pomáhají odbourávat všechny chemické látky, zejména alkohol nebo chemikálie z léků. A v neposlední řadě se v nich pro pozdější použití ukládá řada důležitých vitamínů – A, K, B 12 a D.

Měli byste vědět:
Přebytečný cholesterol, který produkují velmi často špatně fungující játra (ovšem jeho produkce může souviset i s nesprávnou stravou) je posléze vylučován do krve, na náš organismus působí velmi negativně.

Pokud tedy naše játra správně nefungují, začínají se objevovat mnohé nespecifické zdravotní obtíže, které mohou vyústit až v závažné zdravotní potíže. Ovšem stejně jako u jater je detoxikace důležitá i pro ledviny nebo třeba naše střeva.

Detoxikujte, pokud chcete zhubnout

Upravili jste si jídelníček, zařadili více pohybu, ale nenáviděné kilogramy stále neubývají? Jedna z teorií tvrdí, že za to může právě nedostatečná detoxikace organismu. Ještě před tím, než se vůbec pustíte do změny životního stylu, by proto na pořadí dne měla být účinná detoxikace. Ta by měla trvat alespoň 14 dní.

Detoxikace organismu

Detoxikace organismu podle počtu dní

Ta nejzákladnější detoxikace by měla trvat sedm dní, opravdu důkladná pak měsíc.

Zajímá vás, jak dlouho potrvá, než se váš organismus dostane do žádoucího stavu? To nelze přesně říct. Pokud chcete detoxikovat jen tak pro jistotu a žádnými vážnějšími obtížemi netrpíte, měl by vám na celou proceduru stačit cca týden.

Naopak očista organismu v době, kdy se potýkáte s nějakým vážným onemocněním, případně jste delší dobu svůj životní styl zanedbávali, se může protáhnout i na týden. Je to vcelku individuální a řídit byste se měli především svými pocity a případný stupněm zlepšení vašeho aktuálního stavu.

Detoxikace organismu návod

Všeobecně lze stupně detoxikace rozdělit takto:

Jednoduchá týdenní detoxikace – zpravidla se obejde jen s úpravou jídelníčku. Možnou alternativou je užívání nejrůznějších doplňků stravy na bylinné bázi. Vybírejte je podle toho, jaký orgán chcete očistit nejvíce – tomu se budeme věnovat ještě o něco podrobněji na následujících řádcích.

Středně silná dvoutýdenní detoxikace – její plánování se v zásadě neliší od té výše uvedené. Ovšem můžete buď už od začátku začít s úpravou jídelníčku a současnou konzumací detoxikačních doplňků stravy, nebo v prvním týdnu pouze upravte jídelníček a teprve v tom druhém přidejte sílu bylin. Její působení bude mnohem účinnější.

Silná měsíční detoxikace – tady by mělo být schéma vcelku jednotné. Během prvního týdne upravte jídelníček (zařaďte maximum rostlinných produktů a minimalizujte maso a mléčné výrobky). V následujících dvou týdnech přidejte oblíbené detoxikační doplňky stravy a během posledního týdne se za stálého užívání bylin pomalu vracejte k původnímu jídelníčku v odlehčené variantně (tu dodržujte ještě nejméně měsíc).

Náš tip:
Pokud nemáte k úpravě jídelníčku čas ani chuť, můžete si částečně detoxikaci vynahradit za pomoci volně prodejných doplňků stravy, určených pro detoxikaci organismu, které budete užívat po dobu 3-4 týdnů. Pomohou vám s účinnou detoxikací se vším všudy.

Co pomáhá na detoxikaci podle orgánů a vhodné doplňky stravy pro detoxikaci

Víte, že vaší slabinou jsou příliš zatížená játra, nebo naopak trpíte častými záněty močových cest, případně vás neustále trápí zažívání? Zjistěte, které bylinky a přírodní produkty pomohou vašemu nejvíce sužovanému orgánu nejlépe.

Detoxikace jater

Játrům rozhodně nejvíce prospívá ostropestřec mariánský. Dopřát si ho můžete v mnoha podobách. Doporučit lze zejména kapky (například Ostropestřec – Bylinné kapky) nebo o něco komfortnější užívání kapslí (MycoMedica – Ostropestřec, 90 rostlinných kapslí). Z dalších bylin pomáhají také:

  • Bazalka posvátná
  • Klanopraška čínská
  • Lesklokorka lesklá – Reishi
  • Maralí kořen

Detoxikace střev

A na jaké byliny vsadit v případě nepříliš uspokojivého zažívání? Tady žádného favorita nemáme, adeptů je totiž hned několik. Vyzkoušet můžete například:

Měli byste vědět:
Mořská řasa chlorella působí mnohem lépe v synergickém působení s dalšími složkami. Mezi ně patří i oblíbená spirulina nebo zelený ječmen. Všechny tyto oblíbené složky najdete pohromadě v přírodním doplňku stravy Blendea Supergreens).

Detoxikace ledvin

A kam sáhnout při očistě ledvin? Jasným favoritem je kopřiva, a to nejlépe v podobě čaje, který působí močopudně a očistně. Ovšem stejně dobře působí i ve formě prášku, který se snadněji užívá, lépe dávkuje a nezaskočí vás nepříjemnou chutí (doporučujeme například NATU Kopřiva list BIO Prášek).

Z dalších bylin potom může přijít vhod:

  • celík zlatobýl
  • jalovec
  • bříza
  • lichořeřišnice
  • lopuch
  • šípek

Detoxikace organismu

Detoxikace organismu a jídelníček

Množství antioxidantů poznáte podle intenzity barvy – červené či fialové plody obsahují více antioxidantů, než např. ty zelené.

Určitě víte, jak jsou pro nás ovoce a zelenina s vysokým obsahem antioxidantů prospěšné. A neměly by proto chybět ani v v detoxikačním jídelníčku. Velmi dobrá jsou například rajčata, maliny, borůvky, tapioka nebo luštěniny, které najdete v kvalitních receptech na jídelníček pro detoxikaci – spolu s dalšími prospěšnými složkami. Obiloviny se tu naopak nevyskytují vůbec – pro lidský organismus kupodivu vůbec nejsou přirozené, proto je tak často zpracováváme pomaleji a mnohdy po nich přibíráme, což u detoxikačního jídelníčku rozhodně není žádoucí.

Asi vás nepřekvapí, že druhou často zmiňovanou složkou při detoxikaci, je nutričně cenné rybí maso a to zejména to lososí (byť jinak je doporučeno konzumaci masa značně omezit). Můžeme jen závidět kanadským usedlíkům, kteří si mohou v řece kdykoliv ulovit chutného lososa nebo ho koupí v obchodech za skvělou cenu, protože v Kanadě jsou lososi levnější než většina druhů drůbeže. Ve svém novém jídelníčku i přesto dbejte na vysoký podíl lososího masa, dále pak maso z mořských ryb a pro lepší chuť i trochu uzeného masa z lososů. Prospějí vám vysokým obsahem Omega-3 mastných kyselin i hodnotných bílkovin.

Náš tip:
Váš hodnotný výživný koktejl by ještě měly každý den doplňovat některé vybrané druhy ovoce a zeleniny, které zajistí vyváženost každé jídelní dávky. Doporučujeme si tak pochutnat třeba na batátech, čekance, borůvkách nebo malinách. Co byste si od svého chutného detoxikačního jídelníčku mohli přát víc?

Dostatek bílkovin by měl být v našem jídelníčku samozřejmostí. Stejně jako jejich množství by vás ale měl zajímat i jejich zdroj. Pokud se rozhodnete vsadit třeba na proteinové tyčinky či koktejly, ověřte si, že obsahují výhradně kvalitní definované zdroje živočišných či rostlinných bílkovin: kuře, čekanka, sója, losos, hovězí apod.

Detoxikace, sport a oslabená imunita mohou souviset

Chcete očistu těla ještě více podpořit? Pak byte měli vědět, že pravidelné sportovní výkony vás leckdy ke zdraví přivést nemusí. Fyzická aktivita opravdu imunitu posiluje ale jen tehdy, pokud se jí věnujete v té správné intenzitě. Nejlepší je mírnost a pravidelnost, nikoli extrémní zátěž. Ta může naopak imunitu oslabovat (což je koneckonců u milovníků extrémních sportů často k vidění). A také platí, že mnohem lepší je pohyb venku na sluníčku než v uzavřené posilovně.

Otužování imunitu posiluje pouze tehdy, je-li pravidelné

Milujete nejrůznější akce otužilců, ale jinak se své odolnost příliš nevěnujete? Skočit dvakrát ročně do ledové vody není příliš dobrý nápad. Naopak sprcha ledovou vodou obden – to je něco jiného. A nemusíte hned začínat v extrému. Nejdříve postačí vlažná, ke studené se postupem času dopracujete.

Ale otužovat se můžete i nenásilně – během spánku. Málokdo ví, že ideální je spaní při 18-19 °C. Zejména obyvatelé panelákových bytů však často usínají při + 22°C i více. Tělo se pak nedokáže dostat do adekvátně hluboké fáze odpočinku, což naší imunitě rozhodně neprospěje. A délka a kvalita spánku se samozřejmě také počítá. Dlouhodobé ponocování imunitu oslabuje, stejně jako nepravidelný denní režim. A krom jiného neprospívá ani detoxikaci.

Detoxikace se projeví i na vaší pleti – pomozte jí vrátit zpět její krásu

Ještě předtím, než k detoxikaci přistoupíte, si musíte odpovědět na to, zda víte, kudy vás všechny škodliviny opustí. Většina z nás předpokládá, že je naše tělo vyloučí prostřednictvím moči a stolice, což bývá pravda. Ovšem je-li škodlivin v našem těle opravdu hodně, pak tyto tradiční cesty stačit nebudou. Toxiny začnou přecházet i do potu a jeho prostřednictvím do kůže.

Ženy by si měly spolu s detoxikací vždy dopřát i intenzivní kolagenovou kúru.

A právě ta bude našimi detoxikačního snahami trpět nejvíce. Na čas zeslábne, ztratí pružnost, leckdy dokonce zčervená nebo se na ní objeví nejrůznější vyrážky. A jak tomu zabránit? Zapomeňte na strašáka jménem předčasné stárnutí. Vyzkoušejte živý přírodní lyofilizovaný kolagen, a to nejlépe bez konzervantů a parabenů. Právě kolagen účinně bojuje proti ztrátě pevnosti a hydratace pleti, vyživuje klouby a působí i proti vráskám. Účinky samotného kolagenu podpoří ještě chondroitin, glukosamin a kyselina boswellová a hyaluronová, jež se v těch nejkvalitnějších výrobcích často vyskytují.

Měli byste vědět:
Kvalitní přírodní kolagen je hypoalergenní a podporuje v těle tvorbu vlastního kolagenu.

Detoxikace jako pravidelná součást vašeho životního stylu

Chcete být aktivní v každém období života? Pak byste měli detoxikaci vnímat nejenom jako akutní pomoc při problémech, ale spíše jak partnera, který vás navštíví pravidelně 2-4x do roka. Játrům i ledvinám stačí k oživení mnohdy i týden, a stejné je to se střevy. Je tedy dobré zvolit si detoxikační prostředek, který vám bude po všech stránkách vyhovovat, a ten následně používat pravidelně. Uvidíte, jaké účinky to na vaše zdraví bude mít.

siffera

siffera

Ahoj mám ráda hory, pohyb a vše co je zdravé. Více informací o mně

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *