Zácpa babské rady

Zácpa babské rady
Oznámkuj

Zácpa babské rady, které účinkují

 

Se zácpou se čas od času potýkáme všichni. Stačí trochu honosnější vánoční večeře nebo zanedbaný pitným režim a problémy s vyprazdňováním na sebe nenechají dlouho čekat. Koneckonců zkušenosti s ní měli už naši předkové. Zácpa babské rady ale fungují dnes stejně dobře jako před mnoha lety.

 

Mezi průvodní projevy zácpy nepatří jen špatné vyprazdňování. Napovědět můžou i pocity pnutí v oblasti břicha (cítíte se jako balón) a bolest při prudším pohybu.

 

Zácpa babské rady pro akutní stav

 

Jestliže se zácpa dostaví nečekaně, třeba mezi svátky, obvykle úplně postačí návrat k běžnému stravovacímu režimu a vše bude zase v pořádku. Pomoci může dostatek tekutin, švestkový kompot a zelenina nebo pečivo bohaté na vlákninu.

 

Zácpa babské rady pro chronický stav

 

Jestliže je u vás zácpa pravidelným hostem, jedná se už o nemoc, kterou je třeba léčit. Ještě než se odhodláte zajít s tímto nepříjemným problémem k lékaři, můžete vyzkoušet některá osvědčená režimová doporučení.

 

Zácpa babské rady – vláknina na prvním místě

 

Při sestavování svého jídelníčku se snažte vybírat především jídla bohatá na vlákninu. Vláknina zrychluje pohyb střev a podporuje pravidelné vylučování. Velké množství vlákniny obsahují například ovesné vločky, otruby, celozrnné pečivo, lněné semínko, ovoce a zelenina nebo kysané mléčné výrobky.

 

Zácpa babské rady – pitný režim

 

Ještě před snídaní připravte svá střeva na jídlo vypitím sklenice vlažné nebo teplé vody. Denní příjem tekutin by se měl pohybovat mezi 2-3 litry.

 

Zácpa babské rady – pravidelné vyprazdňování

 

Zní to zvláštně, ale pravidelné vyměšování lze nacvičit. Vyberte si čas, který vám vyhovuje a cíleně se na toaletě pokoušejte tlačit na svěrač, i když žádné nutkání necítíte. Časem se z toho stane podmíněný reflex a skutečně se vyprázdníte. Nucení na tolaetu také nikdy nezkoušejte zadržovat, jinak celou svoji snahu zhatíte.

Zácpa babské rady – účinný je i pohyb

 

I fyzická aktivita pomáhá rozhýbávat střeva. Nemusíte se zničit, stačí dvacet minut rychlé chůze denně a s vaším zažíváním to udělá zázraky.