Ketogenní dieta

Ketogenní dieta
5 (100%) 1 vote

Ketogenní dieta

Hubnutí za pomoci metody známé jako ketogenní dieta je v současné době velmi populární. Nutí tělo zpracovávat přebytečné tuky, aniž by hladovělo. Celý princip spočívá v omezení příjmu sacharidů, který spustí blahodárný proces vedoucí k úbytku tělesné váhy, známý jako ketóza.

Jde o mírně náročnější formu hubnutí, a to především z důvodu nutnosti důsledného dodržování správného jídelníčku. Ten nesmí obsahovat více než 40 gramů sacharidů během 24 hodin, jinak se ketóza vůbec nenastartuje. Ketogenní dieta proto není vhodná pro všechny a jejímu zahájení by rozhodně měla předcházet konzultace s lékařem.

Na druhou stranu jde o natolik populární způsob, že dobré rady pro její provádění najdete takřka všude. A to samé platí i o speciálně upravených jídlech, jež vás zbaví nutnosti pracného počítání kalorií a mnohdy komplikované domácí přípravy pokrmů. V čele těchto užitečných berliček stojí rozhodněte KetoFit dieta s množstvím chutných a zdravých pokrmů, od hlavních jídel až po dezerty. Zkušební program a bohatý výběr jídel určených k rychlé a snadné přípravě si získávají po celém světě stále více a více spokojených uživatelů.

Ketogenní dieta

Ketogenní dieta

Sacharidy jsou největším zdrojem energie pro naše tělo. A jestliže mu je odepřeme, musí si najít náhradní zdroj. Zaměří se tedy na přebytečný tuk a začne ho rychle efektivně spalovat. Ketogenní dieta slibuje úbytek až 7 kilogramů za měsíc, což je velmi dobrá ale stále bezpečná hodnota. Nečeká vás žádné ohrožení zdraví ani jiná negativa.

Spalování tukových zásob je již zmíněná ketóza. Ta je pojmenována podle ketonů, což jsou vlastně částečky tuku, rozkládající se v játrech. Ale jak zajistit, aby v našem organismu došlo skutečně ke ketóze a ne k nežádoucímu ubývání svalové hmoty? Odpověď na tento problém je mnohem komplexnější.

Při KetoFit dietě totiž nestačí jen omezit tuky, stejně velký důraz je třeba dát i na dostatečné doplnění bílkovin, jinak hrozí zpomalení metabolismu, úbytek svalů a v konečném případě i obávaný jo-jo efekt ve chvíli, kdy se ketodietáři vrátí k běžnému stravování.

Ketogenní dieta jídelníček

Vyvážená ketogenní dieta je proto absolutně nezbytná. Neměly by v ní chybět fermentované mléčné výrobky, rostlinné tuky, různé druhy masa a velké množství čerstvého ovoce a zeleniny.

Ketogenní dieta – vhodné potraviny

  • kuřecí maso
  • libové hovězí
  • ryby
  • vejce
  • zelenina
  • ovoce (zvláště doporučené jsou citróny nebo avokádo)
  • mléčné výrobky (nejlépe nízkotučné)
  • ořechy

Ketogenní dieta – nevhodné potraviny

  • obilniny včetně rýže
  • luštěniny
  • brambory
  • sladkosti
  • káva
  • alkohol

Nezbytný je také vhodný pitný režim v množství alespoň 2 litrů tekutin denně v čele s čistou vodou a neochucenými minerálkami. Džusy, limonády a další sladké nápoje jsou naopak zcela nevhodné.

Ketóza v organismu se nastartuje po několika dnech, jestliže však doporučený výživový režim porušíme, dojde k jejímu zastavení a nabíhat bude opět velmi dlouho. Návrat na běžnou stravu by měl být také pozvolný, jinak můžete své několikatýdenní snažení snadno zhatit a ztracené kilogramy znovu nabrat.

Ketogenní dieta

KetoDieta pro všechny, kteří to s hubnutím myslí opravdu vážně

Připravovat si každý den doma pět dokonale vyvážených jídel včetně svačinových krabiček do práce a nejrůznějších „mlsných svačinek,“ jež by naši pevnou vůli podpořily i v práci mezi kolegy a obědovými meníčky, není vůbec snadné.

Naštěstí v tom nejste sami. Vaším základním stavebním kamenem při vykročení do nového zdravějšího života se může stát propracovaná KetoDieta doplněná o proteinové doplňky výživy. Právě ochucená bílkovinná jídla a nápoje s nízkým obsahem sacharidů jsou tou nejlepší cestou pro rychlé a trvalé zhubnutí.

Omelety, polévky nebo třeba shaky byly vyvinuty ve spolupráci s odborníky na zdravou výživu. Jsou obohacené o prospěšné vitamíny, minerály a Omega 3 a 6 mastné kyseliny pomáhající tělu ještě rychleji a efektivněji spalovat tuky.

980na120-1464251373.jpgCyklická ketogenní dieta

  • Existuje několik typů ketogenních diet, přizpůsobených na míru svému uživateli. Všechny mají stejné základní znaky: předcházejí hladovění, podporují spalování tuků a pomáhají přirozenému úbytku hmotnosti.
  • Standardní ketogenní dieta (SKD) pracuje s velmi nízkým množstvím sacharidů, středním obsahem proteinů a vysokým příjmem tuků. Poměr je obvykle 5%, 20% a 75%.
  • Cyklická ketogenní dieta (CKD) umožňuje střídat nízkosacharidové dny s těmi, během nichž je obsah sacharidů zvýšený. Obyčejně jde o 5 keto dní a 2 sacharidové.
  • Cílená ketogenní dieta přidává sacharidy při větší fyzické námaze, např. pravidelných sportovních trénincích.
  • Vysokoproteinová ketogenní dieta má více proteinů než klasická, a to až 35%.

Cyklická ketogenní dieta je vhodná pro začátečníky, kteří si tak docela nevěří při dodržování běžného jídelníčku. Není tak účinná jako klasická ketogenní dieta a neobejde se bez dlouhodobějšího dodržování. Riziko jo-jo efektu je však významně sníženo.

Přečtěte si také naši recenzi na Ketofit

 

Ketogenní dieta a epilepsie

Epilepsie nebo také padoucnice (zastaralý výraz) patří k mnoha zdravotním problémům, které může ketogenní dieta pomoci účinně eliminovat. I když nejde o jednu nemoc, ale spíše o souhrnný název více než 50 různých chorob vyznačujících se horším ovládáním mozku, jedno mají všechny společné: dieta s vysokým obsahem tuků a cukrů a naopak nízkým množstvím sacharidů přispívá k jejich úspěšné léčbě, a to velmi výrazným způsobem. Dokonce i vliv samotných ketonů se pozitivně odráží na mozkovém prostředí, což snižuje frekvenci nebezpečných záchvatů často k číslu blízkému nule.

Jde o vhodnou léčbu pro dospělé i děti které se paradoxně nutným změnám v jídelníčku přizpůsobují mnohem ochotněji a pružněji než třeba jejich rodiče.

Ketogenní dieta má pozitivní vliv i na další onemocnění, patří sem například:

  • cukrovka
  • onemocnění srdce
  • akné
  • polycystický ovariální syndrom
  • Parkinsonova choroba
  • onemocnění srdce
  • rakovina (existují speciální jídelníčky zabraňující růstu tumoru)

Ketogenní dieta zkušenosti

Pokud si nejste jistí, jestli by zrovna vám ketogenní dieta vyhovovala, nebo se jednoduše chcete na vlastní kůži přesvědčit o tom, že dehydrované pokrmy a proteinové nápoje mohou být stejně výživné a chutné jako jejich klasické protějšky, určitě uvítáte možnost zakoupení tzv. zkušebního balíčku nebo jednotlivých produktů – jen tak na ochutnávku.

V případě, že se pro úpravu jídelníčku i hmotnosti skrz ketogenní dietu skutečně rozhodnete, můžete využít výhodné balíčky jídla na celý týden či měsíc. Budete tak mít jistotu, že že se skutečně stravujete zcela správně a dieta vás nevyjde ani příliš draze. Jakmile si totiž spočítá ušetřené náklady za běžné jídlo a převedete je do ceny balíčku KetoFit, budete příjemně překvapeni.

Ale jak jsme již psali výše, před zahájením ketogenní diety se vždy poraďte se svým lékařem. Máte-li problémy např. s játry nebo ledvinami, mohl by se váš zdravotní stav nepříjemně zhoršit. Přece jen tento typ diety navozuje v těle stav podobný hladovění a spolu se spalováním tuků se do krevního oběhu vyplavují i toxiny, se kterými si nemocné orgány nedokáží poradit.

970x300.jpg

Jinak jsou ale uživatelé s touto dietou spíše spokojeni. Oceňují především přehledný a podrobně popsaný jídelníček, při kterém nehrozí, že udělají chybu. Chválí také pestrou nabídku potravin, pohodlné objednání přes internet a vysokou výživovou hodnotu, díky níž tělo rozhodně netrpí nedostatkem důležitých látek. Tato dieta své uživatele nijak neomezuje – dodává jim dostatek energie i pro sport nebo jiné náročné aktivity, byť s občasnou mírnou úpravou jídelníčku.

Tuto dietu lze celkově doporučit všem, kteří chtějí rychle a trvale zhubnout, ale přitom nemají čas na dlouhé vaření a studování jídelníčků. Ketogenní dieta odstraňuje všechny výmluvy a podpoří snahy o úpravu hmotnosti a zdravý životní styl rychle a jednoduše.