Bylinky pro lepší spánek

Bylinky pro lepší spánek
Oznámkuj

Bylinky pro lepší spánek

Nemáte po ránu dostatek energie na to, abyste vstali z postele? To má za následek možná to, že váš spánek není natolik kvalitní nebo máte problém s usínáním.

Jenže jak docílit lepšího usínání a celkově lepšího spánku bez použití chemie? Jednoduše! Stačí sáhnout po bylinkách. A pokud nevíte, které bylinky jsou ty pravé pro váš případ, my vám poradíme.

Mučenka

Tato bylinka není vyloženě určená pro rychlejší usínání, ale dokáže zmírnit nervy a úzkost, jenž jsou dvěma faktory, které ovlivňují naše usínání.

Mučenku však můžete využít také ale i na tzv. “neklidné nohy”, kdy máte furt potřebu s nohama třepat či hýbat. Už mnoho takových zlozvyků tato bylinka dokázala vyléčit.

Chmel

Ano i chmel, jenž je znám převážně u pivařů, může být skvělým pomocníkem při problémech s usínáním. Tím vás však nepobízíme k tomu, abyste před spánkem konzumovali pivo, ale dali si raději bylinku (chmel) v přírodní podobě.

Samozřejmě je tato bylinka užitečná i při řešení jiných problémů, ale našim dnešním cílem je vyřešit převážně problémy s usínáním neboli nespavostí.

Heřmánek

Heřmánek lze považovat za tzv. sedativum, které bývá nejčastěji podáváno v nočních hodinách formou čaje. Dokonale působí také proti pálení žáhy či nevolnosti.

Levandule

Levandule je asi nejznámější a nejúčinnější bylina, která dokáže vyřešit problémy s nespavostí. Levandule dokonale funguje jak ve formě olejíčku, který si nanesete na vaše spánky, tak i ve formě hřejivých plyšáků či polštářků, které si dáte do místnosti, ve které spíte.

Levandulový olejíček lze také v přiměřeném množství (stačila by i jedna kapka) nakapat do horké koupele a věřte, že horká voda společně s vůní levandule vás doslova během krátké chvíle uspí.

Chemii se vyvarujte

Mnoho prášků může být návykových nebo po jejich vysazení se vám problémy s nespavostí můžou vrátit či zhoršit. Proto se konzumaci léků nejlépe vyhněte. Výjimkou jsou však produkty z přírodních látek, které vám nemohou uškodit.